455/13 hrsz értékesítése

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

Üröm Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (2096 Üröm Iskola u.10) a nemzeti vagyonról szóló 2011.évi CXCVI törvény , valamint az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 21/2014(IX.11) számú rendelettel módosított  27/2012 ( X.31) számú önkormányzati rendelet rendelkezéseinek megfelelően nyilvános versenyfelhívást tesz közzé az alábbi Üröm Község Önkormányzata 1/1 tulajdonát képező ingatlan értékesítésére:

 

1. Vagyontárgy  adatai, műszaki állapota:

1.1. 2096 Üröm, 455/13 hrsz.

1.2. területe: 1511 m2

1.3. Megnevezése: kivett, beépítetlen terület

1.4. műszaki állapota: az ingatlan beépítetlen, közművesített, a szilárd burkolatú úttal ellátott Doktor utcáról gépjárművel megközelíthető, gyalogosan a Fő utcáról is megközelíthető, az ingatlan tehermentes

1.4.1. HÉSZ szerinti besorolása Vt-10 jelű vegyes településközponti övezet (30 %-os beépíthetőség, 5 m-es épületmagasság, 40 % zöldfelületi mutató, 4 lakásos önálló lakóépület építhető vagy egyéb lakóterületet nem zavaró funkciók helyezhetők el)

1.4.2. A telken, terepszint alatt egy használaton kívüli, régi, fűtési olaj tárolására szolgáló tartály helyezkedik el, melynek eltávolítása nyertes pályázó feladata. Ehhez ajánlatkérő bruttó 5.000.000.- Ft összeggel járul hozzá, sikeres adás-vétel esetén

1.5. vagyon jellege: üzleti vagyon (forgalomképes)

 1.5.1. értékének (értékbecslés szerinti értékének) megjelölése: 175 millió Ft + Áfa, azaz 222.250.000.- Ft

 1.5.2. A hasznosítás módja: értékesítés

2. A versenyfelhívás feltételei:

  • a vagyontárgy kikiáltási ára: minimum 175 millió Ft.+ ÁFA (bruttó: 222.250.000.-Ft)
  • A pénzügyi teljesítés az adás-vételi szerződés aláírását követő 30 napon belül átutalással történik.
  • A pályázó eredeti és hiteles igazolást köteles csatolni a köztartozás mentességről, illetve arról, hogy az önkormányzattal szemben nincs fennálló tartozása.

A nemzeti vagyonról szóló 2011.évi CXCVI. törvény (továbbiakban: Nvtv.) 14.§(2)és (5) bekezdéseiben foglaltak értelmében a helyi önkormányzat tulajdonában levő ingatlan értékesítése esetén az államot minden más jogosultat megelőző elővásárlási jog illeti meg. Az adásvételi szerződések érvényességi feltétele az elővásárlási jog gyakorlójának nemleges nyilatkozata, vagy a 35 napos nyilatkozattételi határidő eredménytelen letelte.

Pályázatot nyújthat be természetes személy és az Nvtv.3.§.(1) bekezdés 1.pontja szerinti átlátható szervezet ( továbbiakban együtt: pályázó)

3. Az ajánlat benyújtásának helye, ideje, módja:

  • Helye: Ürömi Polgármesteri Hivatal, Üröm, Iskola u.10.
  • Az ajánlatok beérkezésének ideje: legkésőbb augusztus 15. péntek 12.00 óra
  • Az ajánlatok benyújtásának módja: az ajánlatokat érvényesen benyújtani postai úton, valamint Ürömi Polgármesteri Hivatal Titkárságán, zárt borítékban lehet. A borítékra rá kell írni: „Pályázat, Üröm 455/13 hrsz-ú ingatlan értékesítése”.
  • A borítékon fel kel tüntetni az ajánlattevő nevét, címét, telefonszámát.
  • Hiánypótlásra lehetőség nincs.
  • Az ajánlatokat egy eredeti és 1 másolati példányban kell benyújtani. Az ajánlat eredeti és másolati példányát oly módon kell összefűzni, hogy ahhoz iratot sérülés mentesen ne lehessen hozzácsatolni, vagy abból eltávolítani. A pályázathoz csatolandó egyes nyilatkozatokat a pályáznak a kiíráshoz mellékelt formanyomtatványon kell benyújtani.
  • Az ajánlatokat magyar nyelven kell benyújtani, az idegen nyelvű dokumentumot a kiíró nem veszi figyelembe.
  • A nyertes pályázóval az ajánlati kötöttség időtartamán belül az önkormányzat adásvételi szerződést köt.
  • Az ajánlati kötöttség minimális időtartama: az ajánlatok bontását követő 30 nap.
  • A kiíró pályázati biztosítékként bruttó 22.000.000.-Ft, azaz bruttó huszonkettő-millió forint pályázati biztosíték megfizetését köti ki. A pályázati biztosítékot a pályázat felbontásáig kell Üröm Község Önkormányzata OTP Bank Nyrt-nél vezetett 11742001-15390280 számú számlájára átutalással teljesíteni (közleményben kérjük feltüntetni: „pályázati biztosíték”). Amennyiben a pályázati biztosíték fenti határidőig nem kerül kiegyenlítésre, úgy a pályázat érvénytelen. A pályázati biztosíték a nyertes pályázó esetén a vételár részét képezi a szerződés megkötésekor. Amennyiben a nyertes pályázó hibájából nem kerül sor a szerződés megkötésére, úgy a pályázati biztosíték nem illeti meg a pályázót, az önkormányzat nem fizeti vissza a pályázati biztosítékot.
  • A nem nyertes pályázók részére a pályázati biztosíték visszautalásra kerül a döntést követő 8

napon belül a pályázatban megadott számlaszámra. Elveszti a pályázó a pályázati biztosítékot, ha az értékelés előtt pályázatát visszavonja, illetve nyertessége esetén a döntésben meghatározott határidő alatt a szerződést nem köti meg. A pályázati biztosítékok után a Kiíró kamatot nem fizet.

4. Az ajánlatnak tartalmaznia kell:

A pályázó szerződéskötéshez szükséges azonosító adatai:

  • természetes személy esetén nevét, születési nevét, születési helyét és idejét, anyja születési nevét, lakcímét, adóazonosító jelét.
  • átlátható szervezet esetén nevét, székhelyét, adószámát, cégjegyzékszámát, vagy nyilvántartási számát, statisztikai azonosítóját, képviselőjének nevét,
  • jogi személy esetén 30 napnál nem régebbi hiteles kivonatot cégnyilvántartásba, egyéb nyilvántartásba bejegyzett adatairól vagy annak hitelesített másolatát, valamint képviselőjének aláírási címpéldányát vagy annak hitelesített másolatát.

További csatolandó dokumentumok:

  • Átlátható szervezet esetén cégszerűen aláírt okiratba foglalt nyilatkozatot az Nvtv.3.§.(2) bekezdése szerint az (1).bekezdés 1.pont b) és c) alpontjában foglalt feltételeknek való megfelelésről.
  • A pályázó árajánlatát, mely nem lehet kevesebb mint a kikiáltási ár, valamint nyilatkozatát, hogy a vételárat az adásvételi szerződés aláírását követő 15 napon belül egyösszegben átutalással teljesíti.
  • A pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az ajánlattételi határidőt követő 30 napig ajánlati kötöttséget vállal.
  • A pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázati feltételeket elfogadja.
  • Az ajánlati biztosíték megfizetését igazoló pénzintézeti bizonylat másolatát.
  • A pályázó nyilatkozatát arról, hogy a személyes adatai kezeléséhez a pályázat elbírásához szükséges mértékben hozzájárul
  • A pályázó eredeti és hiteles igazolást köteles csatolni a köztartozás mentességről, illetve arról, hogy az önkormányzattal szemben nincs fennálló tartozása.

Az ajánlattételi határidő lejártát követően a pályázó ajánlatát a pályázati kötöttség ideje alatt nem módosíthatja. A kiíró fenntartja a jogot a pályázat indokolás nélküli eredménytelenné nyilvánítására.

5. Az ajánlatok felbontásának helye, ideje , módja:

  • Az ajánlatok felbontásának helye, ideje: Ürömi Polgármesteri Hivatal tanácsterme (2096 Üröm, Iskola u. 10.), soron következő testületi ülés keretében
  • Az ajánlatok felbontásának módja: az ajánlatok bontása nyilvános, a pályázók a bontás pontos időpontjáról értesítést kapnak.

6. Az eredményhirdetés módja: az ajánlatok felbontását követően folytatólagos testületi ülésen.

7. Az adásvételi szerződés megkötésének helye és időpontja

A szerződéskötés helye: Ürömi Polgármesteri Hivatal Polgármesteri irodája (2096 Üröm, Iskola u.10)

A szerződéskötés időpontja: A nyertes pályázóval a testületi ülésen (amennyiben jelen van a nyertes ajánlattevő) történik az egyeztetés a szerződéskötés időpontjáról. Amennyiben a nyertes ajánlattevő nincs jelen, úgy a megadott elérhetőségen történik a kapcsolatfelvétel.

A jelen pályázati felhívásban nem szabályozott kérdésekben az Nvtv-ben és a vagyonrendeletben foglaltak az irányadók.

Az ingatlannal kapcsolatos műszaki kérdésekben tájékoztatást, illetve helyszíni megtekintéssel kapcsolatos egyeztetést Légrádiné Balajti Edit műszaki főtanácsos nyújt. (26/350-054/108 mellék)

Üröm, 2025. 06. 26.
Laboda Gábor sk.
polgármester