Tájékoztató

„Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) rendelkezései szerint a gazdálkodó szervezetnek minősülő adózó – ide tartozik az egyéni vállalkozó is – elektronikus úton köteles kapcsolatot tartani az önkormányzati adóhatósággal. A gazdálkodók elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, adóügyeiket kötelesek elektronikusan intézni.

Az önkormányzati ASP-rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP): https://ohp-20.asp.lgov.hu/

NYOMTATVÁNYOK LETÖLTÉSE ÉS BENYÚJTÁSA A KÖVETKEZŐ LINKEN:https://ohp.asp.lgov.hu/szolgaltatasok?currentUrl=kivalaszt&;googleAnalyticsCode=+UA-63432447-1

Az elektronikus kapcsolattartáshoz az ügyfélnek rendelkeznie kell ügyfélkapuval, esetlegesen hivatali, per és/vagy cégkapuval.

Az ügyfélkapu, hivatali kapu, perkapu és cégkapu regisztrációval, e-Papír küldési lehetőséggel kapcsolatban a www.magyarorszag.hu oldalon tájékozódhat. Szintén itt található meg a Hivatali kapuk listája (https://kozigazgatas.magyarorszag.hu/hivatal_lista.pdf), amely az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló KRID kódot és elnevezést tartalmazza.

Üröm Polgármesteri Hivatal elektronikus kapcsolattartásra szolgáló adatai:

Hivatal rövid neve: UROMPH
KRID: 404028158”



Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan.

A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!

Az online elérhető Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhetők az önkormányzati ügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímélő ügyintézést is.

Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglévő adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre többhelyi hivatali ügy elintézhető. Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető.

A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is. Adóigazolás kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, gépjármű-, illetve termőföld adó jelenthető be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi iparűzési adó bevallása a portál segítségével szintén könnyűszerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységről van szó.

Az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően jelentősen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított idő. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket. Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon.

Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, sőt az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat is könnyedén elérhetik.

Az Önkormányzati Hivatali Portál az https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon és településünk weboldalán is elérhető.

 

Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

Kényelmes és gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál

 

Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhető az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhetők az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak.

Évente számos hivatalos ügyben keressük fel a helyi önkormányzatot, a hivatali látogatások száma pedig tovább nő életünk nagy pillanatainál. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjármű- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, iparűzési adó bevallás és még sorolhatnánk azon tevékenységeket, melyek általánosan a személyes ügyintézések közé tartoznak és automatikusan a hosszú sorban állás jut róla eszünkbe. Ez a kép azonban 2019-től teljesen megváltozik, mert az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügyet elektronikusan is intézhetünk, amikor időnk engedi, akár a vasárnapi ebéd után is.

Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál megszokhattuk, úgy a digitális térben is végig vezet minket a jól ismert folyamatokon. Első lépésben saját magunk beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követően pedig a szükséges adatok megadása. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímélőbb módon tehetjük, mint korábban.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók számos helyi lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális vagy adóügyet indíthatnak, az online űrlappal nem rendelkező ügyek esetén pedig az e-Papír szolgáltatást lehet igénybe venni.

Az e-ügyintézést választókat a belépést követően azonosítja a rendszer és az űrlapok általános adatai automatikusan kitöltésre kerülnek, rövidítve így a ráfordított időt. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát és megnyithatják a lementett űrlapokat.

A gyorsabb ügyintézést támogatja, hogy a lakosság mellett a vállalkozások is kényelmesen teljesíthetik adóbevallással kapcsolatos ügyeiket és távolról is lekérhetik helyi adóegyenlegüket és aktuális folyamataik státuszát.

Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el, melyet településünk weboldalán is megtalálnak.

szechenyi2020banner 

Adó nyomtatványok :

Üröm Község Adó bankszámlaszámai

Tájékoztató iparűzési adóval kapcsolatosan

Bejelentkezés, változásbejelentés idegenforgalmi és iparűzési adó hatálya alá

Iparűzési adóbevallási nyomtatvány ideiglenes tevékenységhez

Iparűzési_ adóbevallás ELŐLEG kiegészítéséről dec..

Iparűzési adó önellenőrzés nyomtatvány

ZÁRÓ iparűzési adóbevallási nyomtatvány

2017 évi iparűzési nyomtatvány

2016 évi iparűzési nyomtatvány

2015. évi iparűzési bevallási nyomtatvány "A","F","H" melléklettel egybeszerkesztve

2014 évről iparűzési nyomtatvány - A , F és H melléklettel egybeszerkesztve

2014évről iparűzési nyomtatvány mellékletei :  "B" melléklet, "C" melléklet, "D" melléklet, "E" melléklet

2013 évről iparűzési adóbevallási nyomtatvány /A és F  melléklettel egybe szerkesztve

Iparűzési bevallási nyomtatvány B,C,D,E mellékletek ,   G melléklet

2012 évről iparűzési adóbevallás /.doc/ /.pdf/

2011 évről iparűzési adóbevallás

Építményadó bevallási nyomtatvány

Megállapodás építményadó, telekadó bevalláshoz, több tulajdonos esetén

Tájékoztató építményadóhoz

Telekadó bevallási nyomtatvány

Telekadó kitöltési útmutató

Kérelem adóigazoláshoz cégek részére

Kérelem adóigazoláshoz magánszemély és egyéni vállalkozók részére

Méltányossági kérelem egyéni vállakozók és magánszemélyek részére

Méltányossági_kérelem_társas vállalkozók számára

Átvezetési és kiutalási kérelem

Idegenforgalmi adó bevallás

Bevallás desztilláló berendezés tulajdonjogáról

Bevallás előállított magánfőzött párlatról

Gépjárműadó mentesség bejelentése nyomtatvány

Gépjárműadó tájékoztató


Közgyógyellátás :

kérelem közgyógyellátás megállapításához


Építéshatósági nyomtatványok :

Társtulajdonosi hozzájárulás

Szomszéd fellebbezési jogról lemondó nyilatkozat

Közműnyilatkozatok beszerzése ügyfél által (2012)

Építési engedély jogutódlásának bejelentése névátírási engedély-kérelem

Építési tevékenység megkezdésének utólagos bejelentése (50 millió forint építményértéket
el nem érő építkezés esetén)

Építésügyi hatósági engedély iránti kérelem


Egyéb :

Behajtási engedély kérő lap















 
FacebookIWIWSatartlapGoogle bookmarkTwitterMyspace bookmark